هفدهمین شماره   سیاست نامه با نگاهی ویژه به نیچه منتشر گردید

هفدهمین شماره   سیاست نامه با نگاهی ویژه به نیچه منتشر گردید

به گزارش پرسی بلاگ هفدهمین شماره سیاست نامه  مجله تخصصی اندیشه سیاسی با پرونده ای به مناسبت صد و بیستمین سالگرد درگذشت فردیش نیچه منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، هفدهمین شماره «سیاست نامه» مجله تخصصی اندیشه سیاسی با طرح جلدی از فردیش نیچه منتشر گردید. از مطالب مهم این شماره میتوان به شش مصاحبه ی اختصاصی با شش نیچه شناس برجسته، گفت وگوی تفصیلی با یدالله موقن درباره روشنگری و روشنفکران، جشن نامه هشتادوهشتمین سال روزِ تولد حسین نصر، ترجمه «خاطرات جنگ» به قلم سارتر برای اولین بار و... اشاره نمود.
سر مقاله این شماره با عنوان «مسلمان مارکسی» به قلم حامد زارع، مدیرمسئول و سردبیر سیاست نامه به نگارش درآمده و جایگاه و پایگاه علی شریعتی در روشنفکری معاصر را مورد توجه قرار داده است. فصل دوم مجله با عنوان یادداشت مطالب متنوعی را شامل می شود که همچون آن میتوان به بحثی درباره روشنفکری دینی ایران و تقابل آن با هویت ایرانی از کاظم آذری سیسی با عنوان «ایران ققنوس جهان است» اشاره نمود. «حسرت اتحاد مجدد جماهیر» از دیگر مطالب این بخش به قلم محمود کمال آرا است که توهم توطئه با زبان سری کا. گ. ب و جاسوسی ایدئولوژیکی شوروی را دستمایه بررسی قرار داده است. «فروغی در کسوت مترجم» از دیگر خواندنی ‍ های این بخش است که به قلم محسن نیک بین نوشته شده و رساله «طغیان ارامنه» با ترجمه «محمد علی فروغی» را مورد توجه قرار داده است.
پرونده این شماره از سیاست نامه با عنوان «ساعی ساحت سنت» یه جشن نامه هشتاد سالگی «حسین نصر» اختصاص یافته است. در این بخش مطالبی از غلامحسین ابراهیمی دینانی، شهین اعوانی و گفت و گویی با غلامرصا اعوانی با عنوان«رفیق شفیق طریق راه حق» برای خوانندگان آورده شده است. بخش «کارنامه» در سیاست نامه هفدهم به گفتگو با یدالله موقن با عنوان «خصومت روشنفکری با روشنگری» اختصاص یافته است. در بخش «رساله» این شماره هم معنای دروغ مصلحت آمیز در گلستان در مطلبی با عنوان «سیاست مصلحت» مورد واکاوی قرار گرفته است. داستان جلد، نقد، جستار، یادبود، کتابچه، کتاب فصل و کتاب شناسی از دیگر بخش های سیاست نامه هفدهم را می سازند.
هفدهمین شماره «سیاست نامه» با سردبیری حامد زارع در ۲۴۴ صفحه با قیمت ۵۰ هزار تومان انتشار یافته است.


منبع:

1400/03/24
23:08:18
5.0 / 5
1062
تگهای خبر: ترجمه , كتاب , مصاحبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ